Αντικείμενο της έρευνας είναι η καταγραφή, ψηφιοποίηση και μελέτη των θεατρικών κριτικών, που φιλοξενούνται στα ελληνικά περιοδικά λόγου και τέχνης την περίοδο 1900-1950. Τα ερωτήματα που επιχειρείται να απαντηθούν αφορούν:
τον λόγο και τον τρόπο λειτουργίας της θεατρικής κριτικής
τους εκπροσώπους της
τους ιδεολογικούς και αισθητικούς της άξονες
την πρόσληψη του θεάτρου από τους κριτικούς της εποχής
τον διάλογο με την ευρωπαϊκή πνευματική ζωή
την επίδραση του μέσου, δηλ. του περιοδικού, στην θεματική και δομική οργάνωση του κριτικού κειμένου σε σύγκριση με τα δημοσιεύματα
στον ημερήσιο Τύπο.
Ως προς την επιλογή του υπό εξέταση υλικού κρίθηκε σκόπιμη η μελέτη πρώτιστα των θεατρικών περιοδικών και, στη συνέχεια, από τα μη θεατρικά προκρίθηκαν αυτά που ή διέθεταν τακτική στήλη θεατρικής κριτική ή τα κριτικά κείμενα έφεραν υπογραφή από επώνυμους διανοούμενους. Στο πλαίσιο αυτό έγινε μια έρευνα στον περιοδικό τύπο, η οποία έδειξε ότι το υπό εξέταση υλικό είναι πλούσιο και ανταποκρίνεται στους ερευνητικούς στόχους της πρότασης. Τέλος το υλικό που προέκυψε συστηματοποιήθηκε με την κατάλληλη επεξεργασία και ταξινόμηση, ώστε να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων, με όλες τις κριτικές που έχουν αποδελτιωθεί, η οποία παρουσιάζει δημόσια και για πρώτη φορά συγκεντρωμένο το εν λόγω υλικό, προς χρήση των μελετητών. Τελικός στόχος του εγχειρήματος, να συμβάλει αποφασιστικά στον σχηματισμό ενός συνολικού corpus των θεατρικών κριτικών, το οποίο ανήκει στα desiderata της θεατρικής έρευνας.
Τα οφέλη που αποκομίζονται από την έρευνα είναι α) να εμπλουτίσει την γνώση μας για το θέατρο του πρώτου μισού του 20ου αιώνα και την πρόσληψή του και β) να θέσει τις επιστημονικές βάσεις για να αναδειχθεί σταδιακά ο κριτικός κανόνας (αν υπάρχει) που ακολουθούν οι Έλληνες θεατρικοί κριτικοί, μαζί με τα αισθητικά και ιδεολογικά κριτήρια που τον συνοδεύουν.
Επίσης ενισχύεται γενικότερα η ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου στον τομέα της αρχειακής έρευνας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς η θεατρολογία είναι στην Ελλάδα μια νέα, σχετικώς, επιστήμη σε ακαδημαϊκό επίπεδο.